سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزارهای مهم برای جلوگیری از سرقت خودرو

ماشین ها و موتورسیکلت ها برای ما ابزاری گرانبها و با ارزش محسوب می شوند. به همین دلیل اگر ماشین یا موتور سیکلت یا وسیله نقلیه دیگری داشته باشیم همیشه دغدغه نگهداری از آن و جلوگیری از سرقت آن را داریم. با این حال، سرقت خودرو یکی از رایج ترین سرقت ها در اکثر کشورهای جهان است.

تولید کنندگان دستگاه های ضد سرقت روش های مختلفی را برای رفع نگرانی صاحبان خودرو معرفی کرده اند. دزدگیر تصویری یکی از راه های جلوگیری از سرقت خودرو و موتور سیکلت است. اما دزدگیرهای تصویری خودرو چگونه از سرقت خودرو جلوگیری می کنند؟ مزایا و معایب دزدگیر تصویری خودرو چیست و بهترین دزدگیر خودرو چیست؟

اگر تصمیم به خرید انواع تصاویر در بین انواع دزدگیر خودرو دارید، اما اطلاعات کاملی در مورد این دستگاه های ضد سرقت ندارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید...

شناخت بهترین انواع ابزارهای ضد سرقت

دستگاه های ضد سرقت خودرو به طور کلی به دو دسته دستگاه های مخفی و دستگاه های قابل مشاهده تقسیم می شوند. دستگاه‌های ضد سرقت مخفی ابزارهایی هستند که از دید سارقان پنهان هستند و فقط صاحب وسیله نقلیه از وجود آن‌ها اطلاع دارد، مانند جی پی اس خودرو.

عملکرد این دسته از دستگاه های ضد سرقت بسیار قوی است و حتی پس از دزدیده شدن وسیله نقلیه نیز امکان شناسایی و مکان یابی خودروهای سرقتی وجود دارد. دستگاه های قابل مشاهده ضد سرقت دیده می شوند و می توانند سرقت را به تاخیر بیندازند یا از سرقت خودرو جلوگیری کنند. مهمترین ابزار ضد سرقت این است:

ردیاب خودرو

انواع دزدگیر ماشین اعم از دزدگیر تصویری و ساده

قفل فرمان؛

قفل پدال؛

قفل چرخ.

پیشرفته ترین ابزار ضد سرقت خودرو، ردیاب جی پی اس است که در مقالات دیگر درباره نحوه کار و استفاده از آن صحبت کرده ایم. در ادامه به بررسی دزدگیرهای تصویری خودرو و مزایا و معایب آن میپردازیم.

 بهترین انواع تجهیزات ضد سرقت خودرو را بشناسید بهترین انواع تجهیزات ضد سرقت خودرو را بشناسید

انواع دزدگیر خودرو را بشناسید

دزدگیر خودرو به دو دسته تقسیم می شود:

دزدگیر ساده

دزدگیر تصویری

دزدگیر ساده:

این دزدگیرها رایج ترین نوع ضد سرقت هستند و به دلیل قیمت ارزان بسیاری از افراد از آنها به عنوان ارزان ترین دستگاه ضد سرقت خودرو استفاده می کنند. اما این دزدگیرها محدودیت های زیادی دارند و از طرفی کارایی ضد سرقت آن ها این روزها از بین رفته است; زیرا دزدها یاد گرفته اند که این آلارم ها را غیرفعال کنند..

از سوی دیگر، یک دزدگیر معمولی فقط در هنگام سرقت به صدا در نمی آید و هشدار نمی دهد. گاهی اوقات زنگ دزدگیر نیز با صداهای اطراف (مانند عبور هواپیما) یا برخورد با ماشین رهگذر ایجاد می شود. در واقع، آلارم های این دزدگیرها در بسیاری از موارد نادرست است و به همین دلیل است که مالکان خودرو مجبورند برای جلوگیری از صداهای ناهنجار، دزدگیر را غیرفعال کنند.

بسیاری از سارقان خودرو از این هشدار کاذب آلارم های رایج سوء استفاده می کنند و با ضربه های متعدد به خودرو، صدای دزدگیر را افزایش می دهند. صاحبان خودرو که نگران مزاحمت همسایگان خود هستند، زنگ هشدار را خاموش می کنند و سرقت خودرو را آسان تر می کنند. به همین دلیل نمی توان یک دزدگیر ساده را ابزار مناسبی برای پیشگیری از سرقت خودرو در نظر گرفت.

دزدگیر تصویری:

دزدگیرهای تصویری یکی از ابزارهای ضد سرقت خودرو هستند که پس از دزدگیرهای معمولی در بازار عرضه شدند. این عملکردهای دزدگیر پیشرفته تر از دزدگیرهای معمولی هستند و از سنسورهای مختلفی تشکیل شده اند که در قسمت های مختلف خودرو نصب می شوند. با نصب این دزدگیر، مالک خودرو می تواند وضعیت خودرو را از راه دور از طریق مانیتور مشاهده کند.

به عنوان مثال، اگر دزدی بخواهد در ماشین را باز کند یا صندوق عقب ماشین را باز کند، صاحب خودرو از طریق کنترل از راه دور هشدار سارق را دریافت می کند. به دلیل استفاده از فناوری بلوتوث، دزدگیر تصویری دارای برد محدودی است و دور از خودرو قابل تشخیص نیست. در ادامه با مزایا و معایب این ابزار ضد سرقت آشنا خواهیم شد.

مزایای هشداردهنده اتومبیل تصویری

همانطور که گفتم دزدگیرهای معمولی قابلیت پیشگیری از سرقت خودرو را ندارند. اما دزدگیر تصویری اگرچه ضعیف تر از ردیاب جی پی اس این خودرو است و محدودیت های زیادی دارد، اما به دلیل مزایایی که دارد توانسته عملکرد قابل قبول تری نسبت به دزدگیر معمولی داشته باشد. از مهمترین مزایای نصب دزدگیر تصویری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجهز به صفحه نمایش باشد و به صاحب خودرو اطلاع دهد که چه اتفاقی برای خودرو می افتد (مانند باز شدن درب یا صندوق عقب)؛

کنترل از راه دور ماشین (در محدوده تحت پوشش بلوتوث) و امکان عیب یابی؛

نمایش دلیل اخطار (مثلاً سیگنال نشان داده شده برای تصادف اتومبیل با سیگنال باز بودن درب اتومبیل متفاوت است)؛

تجهیز قسمت های مختلف خودرو به سنسورهای مختلف.

علاوه بر هشدارها، Video Alarm دارای ویژگی های دیگری مانند قفل کودک نیز می باشد. همچنین اگر سرعت خودرو از حد مجاز بیشتر شود، تمام درهای خودرو به صورت خودکار بسته می شوند. همچنین دزدگیر تصویری خودرو به شما این امکان را می دهد که قبل از سوار شدن به خودرو بخاری خودرو را روشن کنید تا هوای داخل خودرو در زمستان گرم و مطبوع بماند. خرید ویدیوهای خوب برای خودروها امنیت بیشتری را برای خودرو ایجاد می کند و مالک خودرو در برابر سرقت کنترل بیشتری دارد..

از دست دادن دزدگیر خودروی ویدیویی

با این حال، ویدیوهای اتومبیل از مزایای سرقت اتومبیل در دزدگیر اما این دستگاه دارای محدودیتی است که در هنگام خرید دزدگیر تصویری باید در نظر گرفته شود. مهمترین ضرر نصب دزدگیر تصویری خودرو این است:

هوا برای تشخیص اتومبیل های دزدگیر از سیستم قدرت ( برای دزد نسبتا آسان است)؛

پتانسیل عدم تشخیص صدای زنگ یکسان برای همه خودروها؛

ارزش بالا.

یک نکته مهم این است که بهترین و گران ترین ویدیو ماشین همچنین می تواند توسط دزد به دام بیفتد و می تواند به راحتی سیم آن را با قطع کردن سیم آن قطع کند.

سخن آخر

سرقت خودرو یکی از دغدغه های همیشگی مردم است. روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، کمک کرده تا بتوان امنیت خودرو را افزایش داد. در این مطلب با دزدگیر تصویری به عنوان یکی از ابزارهای ضد سرقت خودرو آشنا شدیم و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم.

دزدگیرها به دلیل محدودیت‌هایی که دارند ابزارهای ضد سرقتی قوی محسوب نمی‌شوند. بهتر است از دزدگیرها در کنار ردیاب جی پی اس استفاده کرد تا با خیالی آسوده و دور از نگرانی به سرقت رفتن خودرو، آن را در هر مکانی پارک کرد.