سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید ضبط ماشین| چه ضبطی بخریم؟

امروزه دستگاه های پخش موسیقی بسیار متنوع است و این محصولات به دلیل ظهور فن آوری های جدید هر روز اتفاق می افتد. در بین تمام پخش کننده های موسیقی، ضبط ماشین احتمالاً پیچیده ترین است. ضبط ماشین ویژگی ها و قابلیت های ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند موسیقی را به بهترین شکل تجربه کنید. با این حال، اگر هیچ یک از این عوامل را در انتخاب ضبط خودرو در نظر نگیرید، ممکن است نتوانید کارایی مورد نیاز خود را از بلندگوهای خود دریافت کنید. به همین منظور در مقاله راهنمای خرید ضبط ماشین قصد داریم به بررسی مهم ترین عوامل در انتخاب دستگاه پخش خودرو بپردازیم تا بتوانید بهترین گزینه بازار را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. 

راهنمای خرید دستگاه ضبط خودرو

ضبط های مختلف خودرو در بازار وجود دارد و اگر می‌خواهید درست انتخاب کنید، می‌توانید آن را انتخاب کنید. معلوم است که انتخاب آن به دلیل تنوع کمی سخت است. همانطور که اشاره کردم، هر کدام از ضبط ماشین ها دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. واقعاً برای انتخاب بهترین گزینه، ابتدا باید این ویژگی ها را در نظر بگیرید و سپس محصولی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد .

اگر محدوده قیمت خود را محدود کنید، اولین عامل در انتخاب دستگاه ضبط محدوده قیمت است. حداقل و حداکثر، انتخاب بین گزینه های بازار بسیار آسان تر می شود. توجه داشته باشید که ضبط های گران قیمت و سطح بالا نیاز به یک سیستم صوتی مناسب و ایده آل دارند، بنابراین اگر قصد ندارید برای سیستم صوتی خود هزینه زیادی کنید، انتخاب گزینه گران قیمت چندان منطقی نخواهد بود. البته، همیشه سعی کنید سیستم صوتی را به روز کنید تا فضای کمی برای ضبط های انتخابی شما داشته باشد، بنابراین اگر می خواهید بلندگو یا ووفر اضافه کنید، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. در ادامه چند فاکتور مهم برای انتخاب ضبط خودرو را بررسی خواهیم کرد.

برندهای معتبر

می توان گفت که این فاکتور برای همه دستگاه های دیجیتال صدق می کند که برندهای معتبر همیشه بهترین گزینه های پیشنهادی را ارائه می دهند. کیفیت بهتری ارائه می دهند در مورد ضبط خودروها خوب است توجه داشته باشید که برندهای معروف گزینه های با کیفیت تری برای شما خواهند داشت. اگر با بازار پخش های خودرو آشنا هستید، برندهایی مانند پایونیر، استیلاک، کنوود، جی وی سی، سونی و ... و می دانید که کیفیت این محصول در این زمینه تضمین شده است.

حداکثر توان خروجی را مشخص کنید

نکته بعدی که باید هنگام انتخاب یک استریو ماشین در نظر بگیرید، قدرت کلی خروجی آن است. توان خروجی ضبط باید با توجه به نیاز شما انتخاب شود. توان خروجی در واقع حداکثر بلندی صدای ارائه شده توسط بلندگوها است. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت می توانید مقاله اسپیکر پاور چیست؟را بخوانید. بهترین راه برای انتخاب یک ضبط با توان خروجی مناسب این است که دیدی از تمام بلندگوهای خودروی خود داشته باشید. اگر قدرت خروجی ضبط کمتر از حداقل قدرت بلندگوهای شما باشد، مطمئنا با مشکل مواجه خواهید شد. همیشه سعی کنید قدرت خروجی ضبط را بیشتر از توان مورد نیاز بلندگوها تنظیم کنید تا اگر می خواهید سیستم صوتی را ارتقا دهید یا در آینده بلندگوها اضافه کنید بتوانید بدون تعویض دستگاه پخش ماشین این کار را انجام دهید.

تعداد پورت های خروجی RCA را در نظر بگیرید.

نکته بعدی که در مقاله راهنمای خرید رادیو خودرو به آن اشاره می کنیم پورت خروجی < RCA>است. اگر قصد مونتاژ یک سیستم صوتی حرفه ای یا نیمه حرفه ای را دارید، تعداد پورت های RCA برای شما بسیار مهم است. ضبط کننده های معمولی فقط 2 پورت دارند و شما فقط می توانید 2 بلندگو را به ضبط کننده خود وصل کنید. اگر این را ضبط می کنید و برای اتصال تجهیزاتی مانند ساب ووفر، توییتر و بلندگو برنامه ریزی می کنید، قطعا با کمبود پورت مواجه خواهید شد.

ضبط در محدوده متوسط ??معمولاً 2 جفت پورتRCA  پخش کننده را وصل میکند. ضبط سطح بالا همچنین دارای 3 جفت پورت  RCA است تا هنگام اتصال دستگاه صوتی مشکلی نداشته باشد. توجه داشته باشید که پخش کننده های ارزان تر امکان اضافه کردن ساب ووفر اضافی را ندارند، بنابراین اگر قصد دارید هر نوع بلندگوی را اضافه کنید، مطمئن شوید که این ضبط مناسب شماست.

به پورت‌ها و اتصالات ورودی توجه کنید

به طور طبیعی، شما انتظار دارید که یک استریو خوب خودرو بتواند موسیقی یا محتوای صوتی را در سریع ترین زمان ممکن پخش کند. . . . بازی نکته بعدی که به همین دلیل هنگام انتخاب پخش کننده ماشین باید در نظر بگیرید اتصال آن است. تقریباً همه بازیکنان امروز، حتی مدل‌های ارزان‌تر از پورت AUX و پورت USB استفاده میکنند. روش نسبتا خوبی برای پخش موسیقی است می‌توانید از طریق فلش مموری یا اتصال تلفن متصل شویدو موسیقی خود را گوش دهید.

 سخن آخر

همچنان موارد مهم دیگری در انتخاب یک ضبط مناسب برای خودرو مهم هستند که در این مقاله گنجانده نشد. کیفیت بالاترین آیتمی است که باید به آن تکیه کنید و همچنین داشتن پشتیبانی خوب از یک برند. شما در هر شرایطی حتی ایده آل ترین شرایط هم ممکن است خرابی ضبط ماشین را تجربه کنیدد و یا با ارورهای متعدد روبرو شوید. بهتر است از مرکزی خریداری کنید که در آینده هنگامی که دچار چنین مشکلاتی شدید بتواند پاسخگویی خوبی به مشکلات شما داشته باشد.